The Tripnet Story – Tripnet 20 år

31 december, 2015

En oförglömlig kväll

300 gäster, 100 flaskor champagne och 5,3 kilo konfetti. Tripnets jubileumsfest blev precis så magisk och uppsluppet storslagen som vi hade önskat oss. Det blev en kväll som vi kommer att bära med oss som ett varmt och härligt minne för resten av våra liv.

En Tripnet talk talk show

Mingel med bubblor i glasen, snittar och fotografering mot vår Tripnet-vägg följdes av middag under en tre timmar lång specialproducerad talk-show, ledd av eminenta Stefan Odelberg.

Stefan ackompanjerades av det mycket skickliga bandet Cirkus Markus och bjöd på såväl magi som intressanta gäster, bland annat fantastiska Stefan Andersson, en sockerbagare som trollade fram en enorm tårta med en fyllning som var misstänkt lik Carola … Det var dock inte den tårtan vi skulle äta.

Födelsedagskalas

Den riktiga tårtan, en vackert Tripnet-blå prinsesstårta paraderades istället in under stort pådrag från ungdomsorkestern Göta Lejon.

The Tripnet Story – Live på scen

En bit in i talkshowen blev Martin och Ulf intervjuade. Stefan hade gjort bra research och belyste att många av Tripnets tidiga kunder numera jobbar på Tripnet. Man kan fråga sig om det var en bra affärsidé att som nystartat företag anställa de få kunder vi hade men låt oss bara konstatera att vi idag har väldigt många bra medarbetare och vi växer i den takt som krävs för att möta våra kunders behov. Våra gäster fick också veta hur det hela började. För att göra en lång historia något kortare så föddes Tripnet i och med att Martin och Ulf blev kompisar på gymnasiet. Två nördar som förenades av ett stort intresse för teknik. Och det är ju inte så ovanligt. Det som är lite mer unikt är att vi fortfarande var kompisar tio år senare, då vi startade Tripnet. Och nu, efter 20 år, är vi fortfarande bästa vänner.

Vi brukar skoja om att vi har varit med sedan Internet var svartvitt. Men – det är faktiskt sant. Internet fanns visserligen men ingen visste riktigt vad man skulle ha det till. På den tiden fanns det ingen som surfade, Internet var vit text på svart bakgrund, och ingen hade någonsin sett en www-adress i en tv-reklam.

Eftersom vi var med så pass tidigt har vi kunnat växa i takt med utvecklingen. Vi är tillräckligt stora för att ligga i framkant, men samtidigt inte större än att vi har personliga relationer med våra kunder. Mot slutet av talkshowen fick publiken tillfälle att ställa frågor och någon undrade då vem som svarade i telefon nu när alla medarbetare var på fest.

Det givna svaret var att det fanns ingen risk att någon ringde nu – alla kunder var ju här på festen. Även om det inte var helt sant så var alla våra kunder åtminstone med i våra tankar och vi hade önskat att alla hade kunnat vara med.

Kunden i rampljuset och på scen

Dansen blev till en ringlande orm som drog vidare till baren för drinkar, ännu mera dans och gott prat med gamla som nya bekantskaper.

Fortsätt läsa – The Tripnet story!

Vill du höra fler sköna historier?

eller ... vill du också bli en del av The Tripnet Story? Hör av dig!

Våra senaste artiklar

Att förebygga en katastrof

Vi ser att de Tabletop-övningar vi gjort på Trip...

Hans Werner trendspanar inför året 2025

Hur kommer det egentligen att bli med Donald Trump...

Cyberattackerna och NATO

Inför Sveriges inträde i NATO trodde många att ...